آسان ترین شیوه خودشناسی

آسان ترین شیوه خودشناسی

هیجان زدگی و 5 مرحله رهایی از هیجان زدگی

هیجان زدگی موضوع بسیار مهمی است که ما میتوانیم در زندگی خود و خسارت هایی که خوردیم رد پای آن را براحتی پیدا کنیم حال در چند مرحله شما میتوانید به آگاهی و سپس رهایی از آن برسید.

در هیجان زدگی ما تمامی ابعاد خودرا از کار می اندازیم و تنها به احساس خود بها میدهیم!

هیجانزدگی میتواند درون ما را بر آشفته نماید و به ما خطای دید دهد
هیجانزدگی میتواند سرآغاز هر خسارتی باشد

شروع هر خسارتی با هیجان زدگی

شاید برای ما دانستن این نکته جالب باشد که ما هر خسارتی که میخوریم را میتوانیم ریشه هایی از هیجانزدگی را در ان ببینیم…زیرا در هیجان زدگی ما فکر و منطق خود را از کار می اندازیم و دچار خطای دید میشویم این بدان معناست که ما بسیار ضربه پذیر خواهیم بود.بطوریکه ما بسیار زود باور میشویم و احساستمان بر عقلمان فرمان میراند.

هیجانزدگی چیست؟

هیجانزدگی به معنای بالا آمدن یکباره سطح انرژی فرد بطوریکه دیگر چیزی را جز توهم خود نبیند و درک نکند درست مانند تله ای که برای موجودی میگذارند و آن فقط آن تکه گوشت را میبیند نه چیز هایی که در اطرافش قرار دارد.

به عبارت دیگر هیجانزدگی میتواند درون ما را تحت تاثیر مستقیم قرار دهید و کاری کند که ما از تمام حدومرز های خود خارج شویم و این به معنای شروع هر خسارتی برای ماست.

توضیحاتی در مورد هیجانزدگی
علم به مفهوم هیجان زدگی تا 50درصد به ما کمک میکند که هیجانزده نشویم…

در برابر هیجانزدگی چه باید کرد؟

در برابر هیجانزدگی ما باید در مرحله اول بپذیریم که بالا آمدن یکبار انرژی ما علتش چیست؟

آیا به واسطه یک عامل در بیرون این اتفاق افتاده است؟

آیا من تحت تاثیر یک فردی در بیرون انرژی من بالا آمده است؟

و وقتی که به جواب این سوالات جواب دادی متوجه میشوی که من تحت تاثیر قرار گرفته ام یا نه؟ و این به تو کمک میکند که درونت را شناسایی کنی و از نواقصی که در بیرون وجود دارد باخبر شوی و اینکه خودت را بهتر میشناسی

در مرحله بعد باید دست از هر اقدامی که موقع هیجانزدگی اتفاق میافتد بکشی چرا که اگه مدتی زمان بگذرد به احتمال زیاد تو متوجه میشوی حقیقت را حال باید بدانیم که اکثر خسارت هایی که ما میخوریم در اول هیجانزدگی اتفاق می افتد.

تو باید از درونت کمک بگیری!!

دوستان ما به جای اینکه از عاملی در بیرون انرژی بگیریم باید برای یافتن حقیقت آن انرژی که به سود ماست و یا به ضرر ماست از درون خودمان کمک بگیریم و این نکته بسیار مهمی است چرا که اگر سکوت کنیم و دست از قضاوت کردن آن فرد یا آن موضوع به مثبت ویا منفی بکشیم بعد از مدت کوتاهی آرام آرام حقیقت به درونمان الهام میشود و این یعنی زندگی در حقیقت.

پس بسیار مهم هست که درون خودمان را جدی بگیریم و از سکوت درون مان برای موضوعات استفاده کنیم

تله هایی برای انرژی تو

ما باید بپذیریم که بعد از هیجانزدگی انرژی خود را از دست میدهیم و غافلیم از اینکه انرژی درونی ما اصل ماجراست و به ما در جهت رشد و پیشرفتمان کمک میکند.

پس ما با هر بار هیجانزدگی انرژی درونی خود را از بین میبریم و این یعنی از بین رفتن استقلال درونی و از بین رفتن فاعلیت تو در زندگی شخصی خود .

در هیجان زدگی به احتمال زیاد ما خسارت میخوریم و این یعنی که تله ای برایمان به وجود می آید
هیجان زدگی انرژی تو را از بین میبرد

هیجان زدگی تله ای برای پول تو

در هیجانزدگی هاست که ما خسارت های مالیی را برای خودمان به وجود می آوریم چرا که فرد مخاطب با دانستن این موضوع که تنها با هیجانزده کردن شما میتواند از شما سو استفاده کند این کار را انجام میدهد زیرا همانطور که در بالا عنوان شد ما در هیجان زدگی ها قوه منطق و تشخیص عملکرد درست را از بین میبریم.

پس ما وقتی که نتوانیم درست فکر کنیم نمیتوانیم برای پول خود درست تصمیم گیری کنیم که واقعا کجاها باید قرار گیرد و کجا ها باید باشد تا به سود من باشد.

هیجان زدگی پول های  ما را به باد میدهد
هیجانزدگی سرمایه مالی ما را از بین میبرد

سکوت ذهن را تمرین کنید

سکوت ذهن و مراقبه بدلیل اینکه اول به ذهن ما استراحت میدهد و دوم از اتلاف انرژی ذهنی ما می کاهد وسوم بدلیل شناسایی و یا خودشناسی ما در بُعد ذهنی بسیار در کنترل هیجانزدگی ها و پیشگیری موثر است سعی کنید که روزانه حداقل به مدت 20دقیقه از سکوت ذهن کمک بگیرید واز آن استفاده کنید

سکوت ذهن بسیار به کنترل هیجانزدگی ما کمک میکند
در قدم اول ما باید بتوانیم که ذهن خود را آرام کنیم

به افکار خود برچسب بزنید

در مراقبه سعی کنید که افکار خود را شناسایی کنید و به آن ها برچسب بزنید تا بتوانید آنها را تشخیص دهید.

بعنوان مثال اگر افکار شهوت آلود به ذهن شما آمد آنها را شناسایی کنید و بدانید که این افکار از شهوت من سرچشمه میگیرند.و یا اگر افکاری آمد که خواست شما را هیجانزده کند آنها را شناسایی کنید و بدانید که این افکار شما را هیجانزده میکند.

این کار به شما کمک میکند که سریعا تشخیص دهید و سریعا به آن رسیدگی کنید و جلوی بزرگ تر شدنم آن افکار را بگیرید

فایل هیجانزدگی

لینک های مرتبط

صبر وموفقیت

عدم معرفت به قوانین الهی

احساس گناه

هیجان در ویکی پدیا

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما
پنل کاربری
سبدخرید
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x