آسان ترین شیوه خودشناسی

آسان ترین شیوه خودشناسی

عدم تمرکز روی خود

عدم تمرکز روی خود

اهمیت تمرکز

اهمیت تمرکز به آن است که ما حتی اگر بخواهیم راه برویم نیاز به درصد هایی از تمرکز هستیم …

تمرکز در تمامنی ابعاد وجودی ما تاثیر مستقیم دارد و میتواند یکی از اصول مهم در عملکرد هر یک از ابعاد وجودی ما باشد.

در تمرکز ما تمام انرژی خود را برای رسیدن به یک هدف نگه میداریم و به این علت است که ما در تمرکز بالاترین بهره وری را داریم.

حال بیاییم و ببینیم که زمان هایی که از تمرکز خود فاصله گرفتیم چه چیز هایی را بدست آوردیم آیا توانستیم به نتایج مطلوب برای خود برسیم؟آیا توانستیم احساس خود را خوب نگه داریم ؟وآیا توانستیم انرژی خود را بالا نگه داریم؟

لازم به ذکر است که تمرکز یکی از اصول برنامه 12قدم هست و برای ورود به برنامه و گرفتن نتیجه باید تمرکز خودت را روی خودت و برنامه بگذاری.

عدم تمرکز روی خود

تمرکز روی ابعاد درونی مان

ما ابعاد زیادی را در درون خود داریم ابعادی که از دید ظاهری ما پیدا نیست

ابعادی مانند فکر،احساس،باور،روح و…

حال اگر بیاییم و این ابعاد و واکنش های آن را زیر نظر بگیریم متوجه این موضوع میشویم که فعل و انفعالات این ابعاد در عملکرد درونی و بیرونی ما تاثیر مستقیم میگذارید و اینجاست که تمرکز روی ابعاد درونی و یا تمرکز روی فعالیت ابعاد درونی ما خودش را نشان میدهد.

چرا که ما زمان هایی که تمرکزمان روی ابعاد درونی خودمان است دیگر در ناهشیاری نیستیم و از طرفی عملکرد ما بسیار بهبود بخشیده میشود و این بدلیل آن است که در تمرکز ما از کار هایی که به ضررمان است دوری میکنیم.

حقیقت با تمرکز آشکار میشود

ما در درونمان تلاطم هایی داریم و از طرفی مواردی مانند خطای دید ،خودکم بینی و… منجر به پوشیده شدن حقیقت بر ما میشود اما زمانی که تمرکز خود را بازیابی می کنی در درونت آرامشی عمیق حکم فرما میشود و این آرامش عمیق به تمامی ابعاد درونی ما میرود و این امر منجر به نمایان شدن حقیقت برای ما میشود.

حال هر حقیقتی از هر موضوعی که باشد پس میتوانیم یکی از راه های رسیدن به حقیقت هر چیزی را تمرکز بدانیم.

عدم تمرکز روی خود

زندگی همراه با تمرکز روی خود

زندگی همراه با تمرکز روی خود یک زندگی همراه با رشد و پیشرفت در تمامی ابعاد وجودی و رسیدن به دروازه های تعالی ماست.

اگر ما بتوانیم در تمرکز خود روی هر موضوعی که میخواهیم بمانیم یعنی به مدت طولانی بمانیم یواش یواش راه حل ها و نتایج و مواردی که منجر به رشد و پیشرفت در آن موضوع است برای ما نمایان میشود و این بدلیل قانون درخواست است که اگر بخواهیم بصورت خلاصه بگوییم به این معناست که زمانی که روی یک موضوع تمرکز دارید جهان این را به عنوان یک درخواست شما طلقی کند پس از شما به گونه های مختلف برای رسیدن به آن موضوع حمایت میکند(قانون درخواست)

عدم تمرکز روی خودمان

بعد روحانی امان و تمرکز

زمانی که تو وارد تمرکز روی خود میشوی یکی از ابعادی که بسیار تاثیر میپذیرد بعد روحانی توست و این بسیار خوب است چرا که انرژی ما برای انجام هر حرکتی از سمت بعد روحانی امان است و وقتی که تو در حالت تمرکز باشی یعنی خیلی سریع تر میتوانی از درون خود در جهت اهداف و گسترش ها استفاده نمایی

از طرفی تو اگر تمرکز خودت را ازدست بدهی معمولا سراغ بعد روحانی خود نمی آیی چرا که خطای دید زیادی را به خودت وارد میکنی و متوجه نیستی که حقیقت تو در واقع بعد روحانی توست و از آنجا میتوانیی بسیار از موارد را بهبود ببخشی.

آفات تمرکز

ندیدن خود

خودکم بینی

احساس ناکافی بودن

باورهای مخرب

عدم عشق به خود

ندانستن قوانین

نصادقی با خود

جستجوی بی پایان!!

و…

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما
پنل کاربری
سبدخرید
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x